יום שישי, ינואר 16, 2009

TIME, נשיא אירן ובלעם

אני מכין עכשיו הרצאה על נבואות בלעם כשירה (מה לעשות, אני חובב שירה ותודה למר ורדי ומר שרפזון שעזרו לי להבין את זה.) ובדיוק עכשיו יצא השבועון
TIME
במאמר המסביר בצורה מדעית למדי מדוע אין מדינת ישראל יכלה לנצח. וכמובן, גם נשיא אירן יצא בהכרזה שלישראל אין יכלת קיום. מה ניתן לעשות כנגד קואליציה אינטלקטואלית כזו? הרי בסופו של דבר הם צודקים.
אלא שהתשובה ההיסטורית (כמובן, אם אין אנו נוקטים בשיטה החילונית שאין היסטוריה,) התשובה מקופלת בפסוק אחד מנבואת בלעם "הן עם לבדד ישכן ובגוים לא יתחשב." אין קיומו של עם ישראל תלוי בגורמים ובתנאים הפוליטים הרגילים אלא ביחסיו עם הקב"ה. (טוב, כבר צינתי שאני פנאט עם אש בעינים!) מבחינה היסטורית זה ההסבר המדעי הסביר היחידי, אלא שהיום, הבאת גורם אלהי לתוך הסבר מדעי נחשבת לכפירה. מאחר ואיני תלוי בממסד המדעי למחיתי אני יכל לכפר ב"אמיתות" מדעיות ככל העולה על רוחי.