יום שני, מאי 05, 2008

ובני ישראל הולכים ודלים

"והמשיך המלחמה עד היום הזה, פעם השונא גובר ופעם גבר יד המלך, ובני ישראל הולכים ודלים."
ספר יון מצולה - רבי נתן נטע הנובר (על פרעות ת"ח ות"ט - השואה הראשונה בזמן החדש)
"וַיֹּסִפוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי ה', וַיְחַזֵּק ה' אֶת עֶגְלוֹן מֶלֶךְ מוֹאָב עַל יִשְׂרָאֵל עַל כִּי עָשׂוּ אֶת הָרַע בְּעֵינֵי ה'. יג וַיֶּאֱסֹף אֵלָיו אֶת בְּנֵי עַמּוֹן וַעֲמָלֵק, וַיֵּלֶךְ וַיַּךְ אֶת יִשְׂרָאֵל וַיִּירְשׁוּ אֶת עִיר הַתְּמָרִים. יד וַיַּעַבְדוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת עֶגְלוֹן מֶלֶךְ מוֹאָב שְׁמוֹנֶה עֶשְׂרֵה שָׁנָה. טו וַיִּזְעֲקוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל ה' וַיָּקֶם ה' לָהֶם מוֹשִׁיעַ אֶת אֵהוּד בֶּן גֵּרָא בֶּן הַיְמִינִין אִישׁ אִטֵּר יַד יְמִינוֹ"
שופטים - פרק ג

אני לא יודע אם שמתם לב אבל מצבו של עם ישראל שהיה בעמדה חזקה ביותר בשנות השבעים של המאה הקודמת מדרדר והולך.
מבחינה בין לאומית, העולם המוסלמי השולט בשטח רב, כמות אוכלוסין עצומה (האיסלם הינו כרגע הדת הנפוצה ביותר בעולם והינו בתהליך של רכישת מאמינים חדשים) ומשאבים כמעט אין סופיים (שהנפט הוא רק הבולט ביותר שבהם.) השפעתו של עולם זה גוברת והולכת. גם המוסלמים המתונים ביותר עוינים אותנו ומוכנים תמיד לתמוך באחיהם, כך שגם אם המוסלמים המתוניפ והמערב יגברו בסופו של דבר על הקיצונים, מצבינו לא יוטב בהרבה.
מבחינה כלכלית ישראל תלויה במערב ובמעצמות האסיתיות החדשות- ישנות - סין והודו. אלא שגם מדינות אלו תעדפנה לעשות עסקאות עם העולם המוסלמי המתון אפילו עך חשבון ישראל. יתר על כן - המערב נתון לפלישה מוסלמית מבלי יכלת ומבלי רצון אפילו לנסות לעצר אותה. וכחם של המוסלמים במערב גדל עד כדי כך שהכחשת השואה פשטה כבר לאנגליה ומי יודע מי יהיה המטרה הבאה.
מבחינה צבאית ישראל עומדת מול אתגר שאין ביכלתה לנצחו. אין כאן מדינה וצבא כי אם מלחמת גרילה שכמו כל מלחמה כזו היא טרוריסטית ומנהלת משחק של סכום אפס (כלומר נצחון מחלט והשמדה פיזית של האויב הם המטרה היחידה.)
הכחשת השואה נהפכה לדבר שבאפנה: באירן זה חלק מן האמונה הרשמית, בעזה כבר מאשימים את היהודים שהם הרגו את עצמם ואפילו המערב כבר אינו בטוח. שימו לב שאין זו תופעה חדשה! היהודים תמיד שמשו כמטרה יצוגית בכל מהפכה או קונפליקט. חז"ל שמו לב לכך באמרם כי "כל המיצר לישראל נעשה ראש"
חסידי שלום עכשיו ושלום בכל מחיר וסתם אופורטוניסטים כמו אולמרט שהם בדרך כלל גם אתאיסטים יגידו לכם כי זה הכל מקרה והתפתחות טבעית ומה לא. אבל האמת היא שאין זה כך. גם בימי קדם היו מצבים כאלו כפי שמספר לנו ספר שופטים. התחזקותו של העולם המוסלמי הינה אולי טבעית אלא שהשנאה שלהם אלינו לא היתה הכרחית. העבדה שלא הצלחנו לעשות כל דבר שהוא נגד שנאה זו אינה טבעית.
הקב"ה מנסה להגיד לנו משהו ואנחנו לא שומעים!