יום ראשון, דצמבר 31, 2006

בבקשה קראו מה שיש לי לאמר

ככל שאני קורא יותר באינטרנט, בעתונות ובכל מקור מידע אחר שאני נתקל בו, אני מגלה כי המסר שלי חשוב. אני לא אומר את זה מתוך שגעון גדלות או מפני שאני שומע קולות מדברים אלי. האמינו לי בבקשה שאני כבר חף מכל אמונה באיזושהי גדלות שלי, אם היתה לי פעם אמונה כזו ואני לא שומע שום קולות. אין לי שום דרך להוכיח כי מה שאני אומר לגבי העתיד הוא נכון כיון שאני בהחלט לא נביא. אבל בכל זאת אני מבקש, אנא קראו את אשר יש לי להגיד
הסבה וההצדקה לקריאה זו היא שאין מישהו אחר כרגע שיגיד את הדברים הללו. אני קורא הרבה דברי בקרת על מגזרים שונים בחברה היהודית. אין ספק כי לחרדים יש בעיות רבות כמו פדופילים המסתובבים חפשי. אין גם ספק כי החרדים התפתחו למין חברה סגורה שאינה פתוחה לבקרת. אבל באותה מידה אפשר להצביע ויש דברי בקרת המצביעים על כשלונות של החברה האורתודוקסית המודרנית, של הקונסרבטיבים, הרפורמים והחברה הישראלית החילונית. כל המבקרים שאני רואה מבקרים מגזר זה או אחר מבלי להסתכל או להודות בכשלונות המגזר אליו הם שיכים. אני רואה כל מיני וכוחים על מציאות או אי מציאות האל שחוזרים על רעיונות נדושים כאילו הומצאו זה עתה על ידי גדולי הפילוסופים. דבר אחד איני רואה והוא הרעיון שאני מנסה לדחוף - מדוע המצב של היהודים בעולם ובעיקר בארץ ישראל מדרדר והולך
אני אפילו לא טוען שזה רעיון חדש. זה רעיון נדוש למדי שכבר דבר עליו בתורה, בנביאים, בכתובים, במשנה, בגמרא, במדרשים , בספרות הרבנית של ימי הבינים והזמן החדש ואפילו מנהיגים חילונים דנו בשאלה
הבעיה שלי היא שקדם כל עלי להוכיח כי המצב מחרבן למדי. עד לפני כשנה לא יכלתי לשכנע אפילו את חברי הטובים ביותר שהמצב גרוע. עכשיו כבר יש יותר פתיחות לשמע כי לא הכל כל כך חלק. כאשר אני כבר מצליח לעבר את המחסום הזה אני צריך לעבר מחסום הרבה יותר קשה והוא הצרך להוכיח כי לא ניתן לפתר את הבעיות באמצעים הנדושים - צבא חזק יותר, מלחמה, דיפלומטיה, ויתור על שטחים, או כל מיני רעיונות שנכשלו פעמים רבות בעבר. אבל כאשר אני מצליח (בערך) לעבר את המכשול הזה אני נתקל במכשול הקשה מכלם. אף אחד לא מבין למה אני מתכון שאני אומר כי דבר ראשון יש להכיר באדנות השם. בשביל החילונים למשל הודאה באדנות השם היא דבר שקשה להם לבלע. אם השם הינו אכן האדון, כי אז צריך אולי להפסיק לבלות בשבת. אני לא ממציא את זה - זו היתה תשובה שקבלתי במציאות. דתיים מודרנים מודים באדנות השם מן השפה ולחוץ אך את כל יהבם הם משליכים על הצבא וההתנחלויות בשטחים. אני יכל להמשיך בעוד ועד דוגמאות אך די בכך. המשותף לכל מגזרי החברה היהודית בעיני הוא שלילת כל משמעות וקשר של הנבואה בפרשת בחקותי למה שקורה היום בעולם. רבותי, אפילו כאמצעי זהירות, אולי בכל זאת זה רלבנטי - אפילו במידה זו אין מודים
כל מגזרי החברה היהודית צריכים לראות את הבקורות השונות עליהם והשתפר כי חלק גדול מן הקורות הללו הן אמת אבל אם לא נודה באדנות השם ונבקש את עזרתו כי אז פנינו לאבדון