יום שישי, דצמבר 15, 2006

חזית המלחמה של עם ישראל

כותרת המאמר הנכחי נלקחה כמובן מספרו של זאב ז'בוטינסקי שנכתב בין שתי מלחמות העולם. צר לי שאחרי שבעים שנים, מישהו צריך שוב לדבר על החזת הזאת. אלא שז'בוטינסקי, נביא הלאומיות החילונית ראה רק חלק מן התמונה, לא חזית אחת כי אם שלש חזיתות למלחמה הזו
אני חיב להוסיף כאן הקדמה קצרה כדי להסביר מאין אני בא. מנקודת מבטי כל ההיסטוריה של עם ישראל, הקדומה והעכשוית הינה בלתי מתקבלת על הדעת ואלולי העובדות נתן היה לאמר שהיא בלתי אפשרית. לא קימת עוד שום דגמא לקבוצה אתנית-לאומית שבהפסקות של בין חמישים למאה שנים, מישהו מחליט לבצע נגדה רצח-עם חלקי או מחלט ואף יוצא לבצע את זממו זה. הסבות שאותם אנשים נותנים לרצונם זה אינן חשובות כל כך והן משתנות בהתאם לנסיבות. מה שחשוב הוא שהתופעה קורית אף כי בדרך כלל, למרות הנזק שנגרם לעם היהודי, בסופו של דבר הנסיון נכשל
היבט נוסף של ההיסטוריה הבלתי אפשרית הזו הינה העבדה שלאחר הארוע, גם היהודים וגם הגוים אינם מקשרים בין הנסיון הקודם לבין הנסיון החדש. כך יכלים היהודים לטעון כי הנסיון החדש אינו קשור כלל לקודם ואילו יוזם ההשמדה החדש נכנס למבצע בהתלהבות ואמונה מחלטת בצדקתו ובסכויי הצלחתו (אללה איתנו, אנחנו גזע עליון, ישו המשיח) מקור סכויי ההצלחה החזוים משתנה, רק התוצאות לא משתנות
כבר כתבתי כאן מה דעתי על "המקריות" הזו ואין בכונתי לחזר על כך. אמר רק שאם אני מבחין בתבנית היסטורית חוזרת ונשנית של מקרים היסטורים וביכלת האנושית להכחישם או להכחיש את משמעותם, אני חיב להסיק מכך שמי שהבטיח שתבנית זו תופיע, תתקים, תכחש ותחזור על עצמה, ידע על מה הוא מדבר ויש לאל ידו
במצב הענינים הזה, כשאנחנו עומדים בפני נסיון השמדה חדש, רק שני דורות אחרי הקודם. כאשר המעצמה העולה של המזרח התיכון - אירן, מתחמשת בהתלהבות בכלי נשק להשמדה המונית אנחנו יכלים להבחין בשלש חזיתות בפניהן עומד עם ישראל
החזית הראשונה הינה ברורה ומסכמת על הכל - אין ספק שהעולם המסלמי בהנהגת אירן והקנאים של אל-קאדה (שהנם יריבים ברורים במאבק על ההגמוניה בעולם המסלמי) הכריז מלחמת השמדה על העם היהודי. שתי החזיתות האחרות הן פחות ברורות כיון שכל אחד מאתנו שיך בדרך כלל לאיזושהי קבוצה בתוך העם היהודי ולא מסוגל להבחין כיצד הקבוצה בה הוא חבר, או יותר נכון - מנהיגיה של קבוצה זו - מסכנים את קיומינו. כל חיי הייתי מחוץ לקבוצות המוכרות בעם, שיך ולא שיך ולכן אני מאמין שאני יכל לראות טוב יותר את התמונה הכוללת
מנהיגי החילונות מכחישים כמובן את התבנית ההיסטורית שדברתי עליה או לפחות מכחישים את משמעותה. זו אינה תופעה חדשה, כך התנהגו מנהיגי החילונות מאז הופעתה של החילונות אחרי התפרקותה של התנועה השבתאית ובכל המופעים ההיסטורים של החילונת. הרפורמים למשל קראו להתבוללות ואפילו הנאצים שסרבו להכיר בהתבוללות הזו לא שכנעו אותם לשנות את דעתם. מנהיגי החילונות היום מדברים על זכויות האזרח ובראשן זכויות ההומואים (איזה כף שיש לי חפש דבור ואני יכל לקרא לתופעה איך שאני רוצה בלי להשתש ביופומיזם - אני יכל להגיד בחפשיות "מתרוממים" ולא להשתמש ב"עליזים" - חפש הדבור זה דבר גדול). ומה יהיה עם עתידה של החברה הישראלית או מדינת ישראל - התשובה לכך הינה כמובן "שום דבר לא יקרה" (ראו פרסום קודם בבלוג הזה) אז לא צריך לדאג
הבעיה החמורה ביותר היא שיש לנו גם חזית שלישית. מסתבר כי המנהיגות הדתית הנכחית מרכבת משני סוגי אנשים, מגמדים המספקים כסוי ת-ת לרשעים. מספיק רק לראות תופעות של פדופילים שהוסתרו על ידי ארגוניהם (גם מודרנים וגם חרדים) במשך שלשים שנים ויותר ולמי שלא יודע - תחפשו מידע על רבי לנר ורבי קולקו באמריקה ואני שומע שיש מקרים כאלו גם בארץ. צריך לראות מנהיגים כביכל שמסרבים לפסק באמץ מפחד מה יגידו
בין כל המנהיגים הגמדים וחסרי האחריות של שני שמחנות העיקרים בעם, אנחנו צריכים להתכונן למלחמת השמדה כשאנחנו יודעים היטב כי גם המנהיגות הצבאית מרכבת מגמדים כאלו גם היא ולא חוכל לעמד במלחמה חיצונית
צריך רבותי להעיף את כל הגמדים, חילונים עם דתים. צריך להבחין כי לא זכויות ההומואים הינם העקר, כמו גם לא הצרך להגיד "לא" על כל הצעה מפחד שהחילונים יחשבו שהכל מותר. שימו לב שהחילונים כבר ממילא חושבים שהכל מותר אז רק חשוב מה התורה אומרת באמת
אנחנו צריכים מנהיגים ענקים. אסור לנו להסתפק בגמדים שמנהיגים אותנו כיום