יום חמישי, אוגוסט 18, 2005

השאלה על פי המחבר

רבי הונא בשם רבי אמר דור המבול לא נימוחו מן העולם עד שכתבו גמומסיות לזכר ולבהמה - בראשית רבא כ"ו:ה
גמומסיות - כתובות, שטרי מוהר, כמו לנשים - רש"י, שם
בשיחות שהיו לי עם חברי החילוניים הצגתי פעמים רבות את השאלה הבאה, נניח לרגע שלדתיים יש כזו כמות של מנדטים בכנסת עד שלא ניתן בכלל להקים ממשלה בלעדיהם. ונניח עוד כי הדתיים מתנים את השתתפותם בממשלה בביטול מידי של כל זכויות ההומואים (עוד לוקסוס שיש למי שנמצא מחוץ להשג ידה של ממשלת ישראל הדמוקרטית - אני יכל לקרא לילד בשמו). עכשיו עליכם לבחור, או יציבות פוליטית או זכויות להומואים, במה אתם בוחרים
התשובה הטפוסית לשאלה זו נתנת לסיכום בצורה הבאה: אתה לא מציג את השאלה הנכונה
כמו שאמרתי במאמר קודם, כיון שהדתיים נטשו את המערכה, היתה למתנגדיהם יד חפשית לא רק לפתר את הבעיות בצורה שנראתה להם אלא גם להציג את הבעיות עצמן. אחרי דור של תעמולת זועה סופר-חילונית, החילונים אפילו לא יכולים להבין שיש נקודת מבט אחרת, שונה לחלוטין משלהם ובכל זאת לגיטימית לא פחות ובהרבה מובנים לגיטימית יותר מנקודת המבט החילונית
מטרתי בבלוג הזה הינה דבר ראשון לקחת את היזמה מידי החילונות המשוגעת והצעד הראשון הינו לקבע לא את התשובות כי אם את השאלות. והשאלה הראשונה היא מה חשוב יותר חברה בריאה או זכויות ההומואים? אני קובע באפן קטגורי, מבוסס על נסיון היסטורי ועל טקסטים שמביאים לנו נסיון היסטורי קדום (הניתן להבנה רק בצורה אחת פשוטה) כי חברה בריאה לא הולכת ביחד עם זכויות לפרברטים. מאחר וקיומה של חברה יהודית ישראלית בריאה חשוב לי, אני יכל להגיע למסקנה אחת בלבד
כמובן שהחילונים יבואו עם הסברים ותאורים מזויפים משלהם מהי חברה בריאה ומתוקנת, אבל מראש אני לא מסכים עם ההגדרות שלהם. עכשיו קבעתי את השאלה האמיתית - מהי חברה בריאה ומתוקנת? שאלה שלו היו מקשיבים לי, היו מציגים לשולמית אלוני כבר לפני שלשים שנה ואולי היינו יכלים להפטר ממנה כבר אז. לרע המזל זה לא קרה וצריך לנהל את המערכה מעמדה חלשה יותר